A Barça keretének kondijából 40-45 százalék maradt

A Barcelona megközelítőleg nyolc hét után állt ismét edzésbe pénteken, ahol természetesen méréseknek vetették őket alá. Az eredmények pedig bizakodásra adnak okot az edzői stábnál, hiszen a tervezettnél magasabb szinten teljesítenek Messiék.

Az edzői stábot lenyűgözték azok az eredmények, amiket az első edzés után állítottak össze a játékosok erőnlétéről. A keret tagjai majdnem két hónapig nem kerültek igazi terhelés alá a koronavírus-járvány kirobbanása miatt. Az igazság az, hogy az erőnléti trénerek rosszabb forgatókönyvre készültek fel tekintve, hogy hány héten keresztül kellett, a megszokottnál jóval korlátozottabban edzeni. Ezen számításaik szerint a legjobb esetben is a játékosok korábbi erőnlétük 65-70 százalékát elvesztették volna.

Az eredmények azonban azt igazolják, hogy a játékosok becsülettel dolgoztak odahaza, és betartották azokat az utasításokat, amiket kaptak. A mérések kiterjedtek például a kerettagok súlyára is, mely 0,5 – 1,3 kilogrammal emelkedett átlagosan (a hátár 2 kilogramm volt), míg a testzsír százalékuk 0,3 – 0,7 százalékkal nőtt (itt 1 százalékos határt szabtak meg a szakemberek). Ezeket az értékeket már a szerdai teszteket követően megkapták a stáb tagjai.

A pénteken tartott első, egy órás edzésen a játékosok GPS-t tartalmazó mellénybe bújtak, amellyel pontos adatot kaphatott arról az edzői stáb, hogyan is állnak a játékosok többek között futási sebesség, gyorsulás, ritmusváltás vagy folytonos futás esetében. Az ebből kapott eredmények alapján elmondható, hogy az aerob állóképesség az optimális 40 százaléka jelen pillanatban. A regenerálódási képesség ismételt erőfeszítések után 50 százaléka, az ínszalagok állapota 30 százaléka, az izomtömeg és az izom rugalmasság 45 százaléka a normál esetben kimutatottakhoz.

Mindezek együttese kimutatja, hogy a Barcelona keretének tagjai jelen pillanatban 40-45 százalékot tudnak a legmagasabb szinthez viszonyítva. Ezt kell legalább 55 százalékkal felhúzni a következő egy hónapban, hogy a játékosok készen álljanak majd a folytatásra. Tekintve azt, hogy eredetileg 30 vagy 35 százalékkal számoltak, reményteli a helyzet. Valójában az egyéni edzések célja az, hogy egyénileg mindenkinek legalább 50 százalékosra tornásszák fel a teljesítményét, mielőtt ismét csoportosan edzenének majd.